Algemeen

De Dokter Wittenberg Stichting verleent subsidies aan projecten die bijdragen aan de terugkeer in de samenleving en de arbeidsmarkt van (uitbehandelde) psychiatrische patiënten. Door de toekenning van financiële bijdragen wordt beoogd initiatieven te ondersteunen die zonder deze ondersteuning niet levensvatbaar zijn. Het kan daarbij gaan om tijdelijke projecten; of liever nog om projecten die na verloop van tijd ook zonder financiële ondersteuning van de Dokter Wittenberg Stichting voortgang vinden.

De Dokter Wittenberg Stichting ondersteunt geen individuele situaties maar is wel medefinancier van individuele financiële hulp die door het Elisabethfonds, gelieerd aan GGZ-instelling Dimence, wordt verstrekt. Aanvragen daarvoor kunnen worden ingediend bij het Elisabethfonds, die ook de beoordeling daarvan doet.

De stichting richt zich op projecten in het gebied dat globaal begrensd wordt door Apeldoorn – Zwolle – Enschede – Arnhem, met als kerngebied de stedendriehoek Apeldoorn - Deventer - Zutphen, het werkgebied van dokter Wittenberg.

In de periode 2003 t/m 2022 heeft de Dokter Wittenberg Stichting 222 projecten gesubsidieerd. Het gaat daarbij om een grote variëteit aan projecten. Ter illustratie zijn enkele van deze projecten op deze website uitgelicht.

Voorbeeldprojecten Dokter Wittenberg Stichting

Zorgbelang Gelderland
Theatergroep Firma Zorgbehang

Vriendendiensten Deventer